Jak vytvořit službu GA4

GA4 je nový měřicí nástroj platformy Google Analytics (proto tedy Google Analytics 4), která pro své sledování návštěvnosti (a mnoha dalších parametrů) doposud využívala systém měření s názvem UA (Universal Analytics). Jiří Kotrla.

V čem je GA4 lepší / jiné?

Aniž bychom se pouštěli do nadbytečných detailů, lze říci, ze způsob měření GA4 je jednoznačně pokročilejší a UA plně zastoupí, má přesnější metriky, měří podle parametrů více zohledňujících skutečné chování návštěvníků na vašem webu.

GA4 postupně GA UA nahradí, konec podpory Universal Analytics byl ohlášen na 1. 7. 2023.

Ještě neměříte GA4? Chyba!

Pokud stále ještě GA4 nemáte, honem to napravte. Je totiž důležité začít co nejdříve shromažďovat data návštěvnosti vašich stránek i tímto novým způsobem. Do doby, kdy stále funguje Universal Analytics, je nejvhodnější zvolit tzv. paralelní měření, což znamená, že se ke stávající službě UA přidáte GA4 a budete je používat zároveň.

Jak vytvořit službu GA4

Pokud již Google Analytics používáte, máte také zřízenou službu Universal Analytics (UA), proto vám pro založení nové služby GA4 stačí ve Správci zvolit možnost Asistent nastavení GA4 a dále postupovat podle tohoto návodu:

Asistent nastavení GA4
Asistent nastavení Google Analytics 4
Vytvoření služby GA4
Vytvoření služby Google Analytics 4
Úspěšné propojení GA4
Úspěšné propojení služby Google Analytics 4

Nyní máte založenou službu GA4, gratulujeme. Pokud potřebujete někoho instruovat, aby vám vložil kód na web, pak mu zašlete Identifikátor webu, což je devítimístné číslo (vidíte ho na obrázku dole).

Napsat komentář