Google Tag Manažer je správce značek, který se umisťuje na webové stránky. Značkou může být měřicí kód Google Analytics, kód pro spuštění online chatu nebo jiný kód. Hlavním přínosem správce značek je to, že spouštění kódů se nastavuje v aplikaci GTM, nikoliv vkládáním jednotlivým kódů do stránek (ať už do kódu šablony nebo prostřednictvím pluginů).
Správou značek a podmínky pro jejich spouštění tak může provádět marketér nebo jiný pověřený člověk, aniž by musel (nebo mohl) nastavovat něco přímo na webu samotném. Samozřejmě by mohl vložit nefunkční kód v rámci GTM, ale to už je otázka šikovnosti a zkušeností. GTM má verzování, tzn. jednotlivé změny se ukládají s popisem jako časové verze – lze tedy zpětně vidět, co kdo změnil a proč a vracet se k tomu.
Pokud budete s GTM dále pracovat, přečtěte si náš návod pro práci s GTM. Pokud jen potřebujete nasdílet přístup, článek, který právě čtete, vám bude stačit.
Na hlavní stránce s přehledem účtu vyberte u toho, který chcete sdílet, ikonu se třemi tečkami a následně Správa uživatelů.
Pak klikněte vpravo na modré plus a vyberte Přidat uživatele.
Zadejte adresu uživatele, kterého chcete ke spolupráci přizvat. Vyberte uživatelská práva podle potřeby, pro potřeby nastavení cookies zatrhněte všechna práva (později je můžete opět odebrat):
- Publikování – může publikovat další verze kontejnerů,
- Schvalování – může vytvářet další verze kontejnerů,
- Úpravy – může vytvářet pracovní prostory a upravovat všechna nastavení, vyjma uživatelských,
- Čtení – může zobrazovat značky, pravidla a proměnné.
Klikněte na tlačítko Pozvat. Uživatel musí v e-mailu pozvánku potvrdit, aby se přístup aktivoval. To je vše. Uživatele uvidíte v seznamu uživatelů, kde jej zase můžete odebrat, až spolupráce skončí.
Pokud potřebujete nasdílet přístup do Search Console, přečtěte si náš návod: Jak nasdílet přístup do Search Console.